środa, 24 października 2018

Z kasety magnetofonowej: Closterkeller - Scarlet - miłość w wielkim mieście


Czwarta płyta zespołu Closterkeller wydana w 1995 roku, jedna z moich ulubionych. Jak na czerwień przystało, utrzymana w kolorze serca, którego motyw znajduje się na okładce:



Wewnątrz komplet tekstów w tym wiersz C.K. Norwida.
Tytułowy utwór Scarlet opisuje zagubienie obdartej z marzeń bohaterki,  we współczesnym świecie.
Album nagrany został w składzie: Anja Orthodox (śpiew), Paweł Pieczyński (gitara), Michał Rollinger (klawisze), Krzysztof Najman (gitara basowa), Piotr Pawłoś - Pawłowski (perkusja).
 


Muzycznie zespół porusza aktualne sprawy  - niebezpieczne miasto gdzie rośnie przestępczość, co budzi strach o bezpieczeństwo ukochanych osób, narkotyki i niebezpieczeństwo związane z nałogiem,  samotność, alienacja, miłość a w końcu trudne uczucia. 

Do najlepszych utworów, moim skromnym zdaniem, należy piosenka Śniło. Piękna ballada o tęsknocie:

Na starym zdjęciu na ścianie 
Twej twarzy jasna plama 
Wspomnienia tulę do siebie znów 
Nie sama już 
I tylko Ty nic nie wiesz... 

Tysięcznym kolorem kwiatu 
Mój ogród budzi się senny 
Pijana Twoim śpiewem znów 
Chcę zostać tu 
I tylko Ty nic nie wiesz... 

Mgły wyciągają ręce 
Więcej nic się nie dzieje 
Gdy zastygając w szklany lód 
Powracam tu 
I tylko Ty nic nie wiesz... 

Śniło mi się 
Że kochałam Ciebie jak jeszcze nikt 
Ty daleko, ja daleko 
Niepotrzebne takie sny 
Niepotrzebny mój ból 
Niepotrzebny Twój strach 
Gdy tęsknota pozostawia 
Moje oczy we łzach 

Tak to wyglądało swego czasu w wersji live:


 

Minęło wiele lat, warto dzisiaj posłuchać jak w latach 90-tych ubiegłego wieku wyglądała polska muzyka gotycka.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz