poniedziałek, 5 marca 2018

Chłodnofalowa jazda obowiązkowa: Zbrukane dusze


Zdrajca

Usunięty skąd przyszedł
Zmieniający tak często nazwiska i strony
Raz jest szarym człowiekiem, innym razem kąpie pieniądze uciekiniera
We krwi
Kto powie teraz?
Kto przehandluje?
Kto uwiedzie?
Kto wykorzysta?
Zdrajca…
Krzyk, krzyk


Później zasiadł w ciemnym pokoju
Patrząc na niewolników golonych za życia
Judasz wkradając się w rysy anioła
Gapi się przez maskę
Kto powie teraz?
Kto przehandluje?
Kto uwiedzie?
Kto wykorzysta?

Zdrajca…
 

Wierny pies wielu panów
Za dobrą cenę będzie mówił
Później go dopadną i załatwią
Tak żeby nikt nie widział


Moja wola
 

Nie mogę ci powiedzieć jak będzie
Jak odczuwać i kogo widywać
Widzę twoje oczy zmęczone
Nie ma gdzie pełznąc
Nie ma gdzie biec
Całą noc siedziałem przy tobie
Pijąc ze smutkiem bez pamięci
Wszystko dobrze, powiedziałem kilka kłamstw
Pobudzając cię do odezwania się
Moja wola jest silniejsza niż ja
Złamane obietnice, serca na sprzedaż
Salony wystawowe piekła
Oczywiste prawdy które są ukryte, zamaskowane
Wiele ust, które nie mogą milczeć
Twoja duma cię wykołowała
Śmiejąc ci się w twarz strząsnęła cię na dół
Wiele kłamstw więc określ swoją niską cenę
Nie powiedziałaś jej chwilę temu
Moja wola jest silniejsza niż ja


Ten świat
 

Poruszasz mnie
Wypełniasz i satysfakcjonujesz
Przez moment
Do końca życia
Ten świat mnie okręca
Stawia na nogi góra dół
Czy już powiedzieliśmy swoją historię?
Wierzę w wolę przetrwania
Mam wątpliwości, ale lepiej jest być żywym
Poruszyłeś mnie i ukryłeś się
Im więcej widzę tym bardziej jestem ślepy
Czy już powiedzieliśmy swoją historię?
Wierzę w wolę przetrwania
Mam wątpliwości ale lepiej jest być żywym
Dzień konsumuje noc
Kładę się i płaczę
Ten świat mnie okręca
Stawia na nogi góra dół
Czy już powiedzieliśmy swoją historię?
Wierzę w wolę przetrwania
Mam wątpliwości ale lepiej jest być żywym
Czy jesteśmy tutaj
Ten świat 


Kiedy odchodzę

Kiedy odchodzę
To czas dla ciebie byś zobaczył
Że zmieniłam zdanie
I teraz wiem
Że już nie dla mnie
Bycie po czyjejś stronie
Możesz to usłyszeć?
Możesz to zobaczyć?
Możesz mi spojrzeć w oczy?
To już naprawdę nie jest ważne
Nie tak dawno
Uciekłeś ode mnie
Ale teraz mam swoją drogę wewnątrz
Bo wiem
Że nie jest dla mnie dobre
Zamykać oczy i żyć kłamstwem
Możesz to usłyszeć?
Możesz to zobaczyć?
Możesz mi spojrzeć w oczy?
To już naprawdę nie jest ważne


Jesienne liście

Jesienne liście opadną wkoło nas
Kiedy tak stoimy na wspólnym gruncie
Stare dęby coraz starsze
Ich korzenie ciągle otulają ziemię
Odległe spojrzenie w twoje oczy
Które odsunęło mnie a później zbliżyło
Miłość przychodzi jako niespodzianka
Dla tych którzy nie znają strachu
Niebo przebijające się przez okna wkoło nas
Nieostrożny księżyc pieści piasek
W ostatniej chwili nas znajdą
Zostawiając ten zaniepokojony świat za sobą
Odległe spojrzenie w twoje oczy
Które odsunęło mnie a później zbliżyło
Miłość przychodzi jako niespodzianka
Dla tych którzy nie znają strachu


Zbrukane dusze
 

Ciała na wymiętym łóżku
Świece oświetlają pokój
Języki które liżą rany
Kiedy schody wiodą od największej miłości
Do nienawiści i rozpaczy
Powiedz mi co mamy
Rasę w elektryzującym przemijaniu
Panika łomocze w sercu
Ten czas już nadchodzi
Mówiłeś tak, mówiłeś tak
Później zapłakałeś
Ciała stopione i rozczłonkowane
Pajęczyny wypełniają pokój
Cichy jak grób
Małe śmierci wielkie marzenia
Przechodzą przez kolejną noc
Zraszając się rano
Idą w linii tak cienkie
Zbrukane dusze
Które zrzuciły skóry


Powracające koło
 

Jest szary dzień, pada a ja tak sobie myślę
Że cały czas kręcę się w kółko
Jak wracam znowu w miejsce w którym zawsze jestem
Powracające koło kręci się
Dokąd prowadzą nas te dni
Przez które znika czas
Żyjąc w zmrożonym miejscu i czekając na słońce
Zawszę chcę być gdzieś indziej niż jestem
I znowu wracam w miejsce w którym zwykłam być
Życzenie chęci zaakceptowania tego co mam
Dokąd prowadzą nas te dni
Przez które znika czas

Życzenie chęci zaakceptowania tego co mam


ISOLATIONS: zastrzegam sobie prawa autorskie do tłumaczeń tekstów



Minimal Compact - Raging Souls Crammed Discs: 1985, Producent: Colin Newman, Tracklista: The Traitor,  My Will, This World, When I Go, Autumn Leaves, Raging Souls, Returning Wheel 

Klub płytowy "Razem", kto pamięta jego krótką działalność ten pamięta też czarną okładkę i wciśnięte w nią w szeleszczących foliach dwie płyty Minimal Compact, tą o której piszę dzisiaj i maksisingiel Immigrant Song. Po wysypie w Polsce i za granicą zespołów które stać było tylko na bycie kalkami Joy Division, Minimal Compact poszli swoją twórczą drogą. Opłaciło się. Sekcja rytmiczna jest tutaj bardzo podobna do JD, również piosenki są schematyczne, ale nie wszystkie. Pojawienie się melancholijnego, transowego głosu Malki Spigel, grającej jednocześnie na basie nadają muzyce niepowtarzalny klimat. Każdego, obojętnie czy lubi czy nie ponure rytmy, zachęcam do wysłuchania jednej z najlepszych ballad w jej wykonaniu - When I go. No i jeszcze każdy powinien wysłuchać   Autumn Leaves, chyba najbardziej refleksyjnego utworu jaki kiedykolwiek pojawił się w undergroundzie. Idzie wiosna ale my gramy w jesiennych, najbliższych sobie klimatach... Zapraszam       

9 komentarzy:

  1. "ten pamięta też czarną okładkę i wciśnięte w nią w szeleszczących foliach dwie płyty Minimal Compact" - no lepiej tego nie mogłeś ująć ! Jak to przeczytałem to trochę ciareczki przeszły, jakbym się w czasie przeniósł :) Niestety na fali wkraczania CD ten album sprzedałem/wymieniłem (jak i kilka innych winyli) i tego sobie nie mogę do dzisiaj darować ...
    A płyta jest wybitna i po latach nic nie straciła, dzięki za teksty, muszę poświęcić im więcej czasu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam! W środku poza płytą zadadniczą jest jeszcze maksisingiel z coverem Immigrant Song. Co do tłumaczeń na pewno nie są doskonałe, nie mam wykształcenia filologicznego, robiłem je bardziej z ciekawości żeby wiedzieć o czym śpiewają... Jest tego na blogu więcej i pewnie będzie. Ukłony

      Usuń
  2. Tak, tak pamietam ... ledwo się mieściły, układanie ich i ten szelest do dziś pamiętam :) Bardzo ciekawa ta EPka, świetny jest zamykający "New Clear Twist".
    Jeśli byłaby taka możliwość, prośba o zamieszczanie tektów oryginalnych obok tłumaczeń :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. EMJOT - tak było,folia była twarda i szeleszcąca. Opiszę tę płytę niedługo bo to rarytas. Co do NUCLEAR TWIST bo o to tutaj chodzi - zerknij proszę Tutaj i popatrz na ten koncert: https://isolations.blogspot.com/2018/04/niezapomniane-koncerty-minimal-compact.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetni są ! Okazuje się, że ten koncert został wydany na LP/CD -> http://www.crammed.be/index.php?id=37&rel_id=138&tracklist=full. Szkoda, że na LP jest okrojony.
    To jest chyba jeden z ostatnich koncertów przed rozwiązaniem ? A z "Nuclear Twist" to niewiem o co chodzi, poddaję się ... Wymowa tytułu i skojarzenie jednoznaczne ale na EPce jest "New Clear Twist", na albumie "The Figure One Cuts" również, a na setliście koncertu nie widzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zacząłem od koncertu a skończyłem dzisiaj na "The Figure One Cuts" :) Bardzo mi się ten album podoba, jest jeszcze Malka Spiegel, mamy 1987, to już końcówka klasycznej new/cold wave kto tak grał w tym roku ?!
    A wersja "New Clear Twist" jest niezwykła z Luc Van Lieshout na trąbce ! Na EPce go chyba nie było ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Emjot - mam ten CD z koncertem, napiszę o nim. Z New Clear - chodzi o Nuclear :). Wojna atomowa mówiąc krótko. Minimal czasem grają jeszcze koncerty choć już tylko dla kasy, nie tworzą nowej muzyki. Ale o starej jeszcze koniecznie trzeba napisać, choćby o niesamowitym albumie instrumentalnym Lowland Flights.. A skoro jesteśmy w temacie - to proszę, specjalnie dla Ciebie rarytas. Wspomniana kiedyś przeze mnie na blogu płyta, którą szwagier przywiózł mi z wyjazdu za granicę. Dwóch członków Minimal Compact - jak sama nazwa wskazuje FotiSakharov - niełatwo odszukać na YT bo opis jest w wiadomym języku... Pozdrawiam i miłego słuchania, o ile wcześniej nie znałeś: https://www.youtube.com/watch?v=KeKmZAih_4E&list=PLE842ADA9ED83AE3E

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za ten link ! Zupełnie nowa rzecz, praktycznie nie do odkrycia a warto poznać.
    Poszperałem i widzę, że wszyscy są aktywni, chyba poza Birnbachem. Szkoda, że nie myślą o reaktywacji. Chociaż kto wie, powrotu The Opposition w takim stylu też chyba mało kto się spodziewał ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do usług i polecam się na przyszłość. Mam nadzieję że będziesz nas odwiedzać częściej i to nie tylko z powodu Minimal Compact. Pozdrawiam

      Usuń