niedziela, 15 grudnia 2019

Z mojej płytoteki: Clannad - Legenda (Robin of Sherwood Soundtrack)


Robin – zakapturzony mężczyzna

Robin – zakapturzony mężczyzna

Teraz jest tutaj

Ze światłem słonecznym
Umierającym w ciemności
Teraz potrzebuję kogoś
Fantazji i ciebie

Teraz jest tutaj, tutaj jest teraz
Inspirujesz, pokój i serce

Ze słowami jak powietrze
Dzielimy przeznaczenie
Marzenie staje się prawdą
Fantazja i ty

Teraz jest tutaj, tutaj jest teraz
Inspirujesz, pokój i serce
 


Herne

Znalazłem swoją drogę
Noc i dzień
Jestem łowcą
Łowcą

Dwadzieścia lat czekania tutaj
Jestem łowcą
Łowcą 

Razem
Razem
Razem śpiewamy
Razem wolni
Razem
 


Dziwna kraina

Spróbuj powiedzieć rycerzowi w złocie
Że jest winny
Obietnica dana, marzenie się spełni
To wszystko jest takie same

W tej dziwnej krainie
W dziwnej krainie

Czy mówiąc że miał serce
Po części kłamię?
Śmierć i niebezpieczeństwo urąga
Mojemu kochankowi w bieli
W tej dziwnej krainie
Dziwnej krainie
 


Szkarłatna wewnątrz

Wolno, rozglądam się
Gniewny wzrok na każdy dźwięk
Staliśmy z problemami
Kiedy ona została wdeptana w ziemię

Czuje smutek wewnątrz
Jestem szkarłatna wewnątrz

Uzmysłowiłam sobie o wiele za późno
Kiedy jej życie gaśnie
Bez prawdy, bez tłumaczenia dlaczego
Tylko strach i nienawiść

Czuje smutek wewnątrz
Jestem szkarłatna wewnątrz

Życie jest takim kłamstwem
Teraz już nawet się nie staram
Nigdy nie mogę myśleć dlaczego
Nigdy nie widziałem oko w oko

Czuje smutek wewnątrz
Jestem szkarłatna wewnątrz
 



Stary las

Wchodzę do starego lasu
Siła przewodnika mnie wiedzie
Spaceruję przez mistyczny las
Legenda i opowieść czasów minionych

Raz to szept pośród ciemnej nocy
Głęboki odblask zadrzewionych lądów
Płynąca mgła która zakreśla cienie
Legenda i opowieść czasów minionych

Ogromne drzewa przewracane dzień i noc
Przez lata i minione epoki
Podzielą się kiedyś odpowiedziami
I legendami czasów minionych?

Spaceruję przez mistyczny las
Mistyczny las

ISOLATIONS: Zastrzegamy sobie prawa autorskie do tłumaczeń tekstów.


Zapewne wielu z nas pamięta doskonałą ekranizację przygód Robin Hooda pt. Robin z Sherwood. Przygody bandy z lasu Sherwood pokazano w tym serialu, zrealizowanym w latach 80-tych ubiegłego wieku, na sposób fantasy. Być może dlatego ten 26 odcinkowy serial cieszył się w Polsce takim ogromnym powodzeniem. Ale dla mnie szczególnie ważna jest strona muzyczna, i pewnie niewiele osób wie, że ścieżka dźwiękowa filmu otrzymała w 1985 roku nagrodę BAFTA TV Award


Muzykę wykonuje nikt inny jak Clannad. Ten familijny zespół irlandzki ma w dorobku inne znane tematy filmowe, przypomnę tylko znakomity  Theme From Harry’s Game (warto zobaczyć TUTAJ).

Serial Robin z Sherwood obchodzący jakiś czas temu swoje 40 urodziny, wrócił triumfalnie na ekrany brytyjskiej TV. A my na pewno wrócimy jeszcze nie raz do Clannad, mającego w swoim dorobku wiele doskonałych płyt. 

Tymczasem udajmy się na spacer do starego lasu Sherwood i posłuchajmy legend czasów minionych.


Clannad - Legend 1984, RCA Records, Producent: Tony Clarke, Tracklista: Robin (The Hooded Man), Now Is Here, Herne, Together We, Darkmere, Strange Land, Scarlet Inside, Lady Marion, Battles, Ancient Forest.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz