Original Art for Computer Soul by SA w Noyuri Tokiwa NYC. From collage I made for BR back in the early 1990's. Isolations - all rights reserved.
Hello Isolations, Stuart Argabright here. Born in Arlington Virginia, nearly in the shadow of The Pentagon. My Father worked there on Army communications and beginning of the internet stuff which he didn't talk about. He was from German coal mining family which had settled deep in West Virginia. Mother was Anastasia Nazar from around Halych, Ukraine.
Growing up I had a big sister who showed me The Beatles, Yardbyrds and Stones on TV. She loaned me a Jimi Hendrix record to bring to Elementary School and play it for the class. Hard rock early teens (UFO "Doctor Doctor", "Rock Bottom". Alice Cooper "18", "Black Juju") including my first rock show (King Crimson and Humble Pie).
In High School I found Bowie's "Pin Ups" at the local food mart, Mick Ronson, Mott The Hoople and NY Dolls. We tuned in to Washington DC's college radio (Roxy Music, leading up to 'punk'), trying to catch and record our favorite songs off the FM airwave on our small cassette recorders.
Witajcie Isolations, tutaj Stuart Argabright. Urodziłem się w Arlington w stanie Virginia, w cieniu Pentagonu. Mój Ojciec pracował w dziale komunikacji dla wojska, i rozpoczynał tworzenie internetu, o czym nie chciał wiele mówić. Pochodził z rodziny niemieckich górników którzy osiedlili się w Zachodniej Virginii. Mama Anastasia Nazar pochodziła z Halych, na Ukrainie.
Dorastałem ze starszą siostrą, która pokazała mi The Beatles, Yardbyrds i Stonesów w TV. Pożyczyła mi płytę Jimi Hendrixa żebym zabrał ją do podstawówki i puścił w klasie. Hard rocka słuchałem jako nastolatek (UFO "Doctor Doctor", "Rock Bottom". Alice Cooper "18", "Black Juju") wtedy też zaliczyłem mój pierwszy koncert rockowy (King Crimson i Humble Pie).
W liceum odkryłem Bowie'go i jego "Pin Ups" w jakimś lokalnym markecie, Micka Ronsona, Mott The Hoople i NY Dolls. Działaliśmy w radiu w koledżu Washington DC's (Roxy Music, zaprowadzili nas do 'punka'), staraliśmy się łapać i nagrywać nasze ulubione piosenki w radio na małych magnetofonach kasetowych..
How long do you make music?
I was lucky to have been an avid reader and artist my whole life through to Art 4 in last year of High School. I had believed art was going to be my life. Then while reading Creem magazine, Rock Scene magazine monthly, I began hearing about what became that wave from the streets of NYC. Patti Smith, Television, Ramones ...
By last years of High School - 1975 – '76, I was playing drums on my desk at school and thinking about making music so three classmates got together to made our little group The Rudements (Television influenced punk/post punk).
We promptly got banned from playing the one new punk venue in DC after our first show. On the upside, owner Don Zientara invited us to be the first group in to record at his new Inner Ear Studios by early 1978. DC Hardcore happened around that Studio, with Minor Threat, Fugazi, Mary Timony, The Teen Idles all recording there (LINK) 1978 – 1979.
I left DC area after High School and moved to NYC where I formed The Futants with Martin Fischer from W Berlin.
1980 - Ike Yard formed, 1983 lived in W Berlin for most of the year working and living w friends from MALARIA! and Liasions Dangeruses. 1984 Dominatrix big club hit, 1984 formed Death Comet Crew w MC The Rammellzee.
By 1988 – 89 I was thinking of a harder sounding group and talked w Shin = Black Rain!
We recently released our 'early years , 4 piece Album LINK.
Krótka odpowiedź to od "około 42 lat" do teraz...
Miałem szczęście być zagorzałym czytelnikiem i artystą przez całe swoje życie, aż dotarłem do Art 4 w ostatniej klasie liceum. Uwierzyłem, że sztuka to moje życie. Później podczas czytania czasopisma Creem - miesięcznika poświęconego scenie rockowej, zacząłem słyszeć o czymś co stało się falą docierającą z ulic NYC. Patti Smith, Television, Ramones ...
Ostatnie lata liceum - 1975 – '76, grałem na perkusji i myślałem o tworzeniu muzyki, tak więc trzech kolegów z klasy zeszło się i stworzyło mały zespół The Rudements (punk/post punk pod wpływem Television).
Szybko zostaliśmy zniechęceni do grania punka po naszym pierwszym koncercie. Don Zientara właściciel nowego studio Inner Ear Studios zaprosił nas jako pierwszych na początku 1978 r. Wokół studia gromadziły się zespoły sceny Hardcore: Minor Threat, Fugazi, Mary Timony, The Teen Idles wszystkie tam nagrywały (LINK) w latach 1978 – 1979.
Opuściłem stan Kolumbia po liceum i przeniosłem się do Nowego Jorku, gdzie stworzyłem The Futants wspólnie z Martinem Fischerem z Berlina Zachodniego.
1980 - stworzyłem Ike Yard, w 1983 mieszkałem w Berlinie Zachodnim przez większość roku mieszkając i pracując z kolegami z zespołu MALARIA! i Liasions Dangeruses. W 1984 Dominatrix był wielkim hitem klubowym, w 1984 stworzyliśmy Death Comet Crew z MC z The Rammellzee.
W latach 1988 – 89 myślałem o nieco cięższych brzmieniach i założyliśmy z Shinem zespół nazywający się = Black Rain!
Ostatnio nagraliśmy nasz album "wczesne lata" LINK.
What is the name of the band taken from ?
Skąd taka nazwa zespołu?
It is a little complex ...
To nieco zawiłe....
Your album Computer Soul was described by us here (LINK) as the music of the next century...
Wasz album Computer Soul został opisany przez nas (LINK) jako muzyka następnego wieku...
Since the late 1970's we have been living with director Ridley Scott's creations Alien, Blade Runner and Prometheus for decades and each has it's timeline. William Gibson and Bruce Sterling's worlds do as well, Jack Womack and KW Jeter's too. On 2014's Dark Pool Album we were producing songs/set pieces extrapolated from biotech, and future gene work ("Xibalba Road Metamorph", "Protoplasm"). And we did made new pieces around choice works by two more great future oriented authors KW Jeter's "BladeRunner Two: Edge Of Human" ("Profusion II Fallofthehouseofagodofbiotech" w Zanias) and the fantastic "Wind Up Girl" by Paolo Bagalupci ("Night in New Chiang Saen").
I would like for listeners to be thinking of their lives in worlds in come say in 2075 – 2100 - 2300 … Projecting, dreaming up details and what the scenes will be, what the spaces sound like or the rooms look like keeps it fun.
Od późnych lat 70-tych żyjemy w świecie reżysera Ridleya Scott'a i jego Alien (Obcy 8 Pasażer Nostromo), Blade Runner i Prometheus, ale wszystko ma swój kres. Również światy Williama Gibsona i Bruce'a Sterling'a a także Jack Womack'a i KW Jeter'a. Na naszej płycie z 2014 roku zatytułowanej Dark Pool zamieściliśmy piosenki będące ektrapolacją z biotech, i zalążkiem naszych przyszłych prac ("Xibalba Road Metamorph", "Protoplasm"). I zrobiliśmy nowe kawałki inspirując się pracami dwóch wielkich futurystów KW Jeter'a i jego "BladeRunner Two: Edge Of Human" ("Profusion II Fallofthehouseofagodofbiotech" z Zanias) i fantastycznym "Wind Up Girl" Paolo Bagalupci ("Night in New Chiang Saen").
Chciałbym żeby słuchacze myśleli o swoim życiu w latach powiedzmy 2075 – 2100 - 2300 … Projekcja marzeń, rozmyślanie w detalach jak wszystko będzie wyglądało, jak będą wybrzmiewały przestrzenie i wyglądały pomieszczenia powinna dawać słuchaczowi wiele radości...
How do you compose? Do you make jam sessions or this is ony the music produced and mixed using computers?
Jak komponujecie? Robicie jam sessions czy to muzyka produkowana i miksowana na komputerach?
We use many and all ways to do things. Black Rain began as a 4 piece band I put together with guitarist Shinichi Shimokawa who I have been playing with in Death Comet Crew 1984 -1986. After that, Shin and myself were asked by the author to do the soundtracks for William Gibson's "Neuromancer" in 1994 and soon after, "Johnny Mnemonic" in '95. By 1998 Shin was in Tokyo, things went quiet.
Once BEB released the soundtracks in 2012 and I could begin to consider doing more records and also live. Dark Pool 2014 I programmed things on Reason, played everything and recorded with co producer Oliver Chapoy on Ableton. For Computer Souls, we set it up so Shin in Tokyo would take over production with myself doing beats, soft synths framework, setting moods, Shin in Tokyo on guitar on "Computer Souls", FX and mix Soren on mod synth and guitar on "Blood Rain & Star Jelly".
In 2012 both Ike Yard and Black Rain toured Europe. BR played Krakow UNSOUND 2012, Wroclaw w Lutto.
We set for Linea Aspera to play the show with Ike Yard in London, I had been struck by her voice and wanted to hear her sing.
Zanias has joined BR for a few choice shows since 2014 (Berlin @ Urban Spree, NYC, Detroit). Our last show @ Bozar Nov.2017 saw a 3 piece + lineup of SA / Zanias / Soren Roi on mod synth plus guest double bassist Otto Lindholm (as heard on "Black Mother Kali Gandaki").
Używamy wielu różnych metod tworzenia. Black Rain zaczęliśmy w składzie 4 osobowym, ja wraz z gitarzystą Shinichi Shimokawa z którym grałem w zespole Death Comet Crew w latach 1984 -1986. Później Shin i ja zostaliśmy zaproszeni przez autora do nagrania soundtracka do filmu Williama Gibsona "Neuromancer" w roku 1994, a zaraz po tym "Johnny Mnemonic" w 1995. Do 1998 Shin był w Tokyo, i wszystko ucichło.
Odkąd BEB nagrali soundtrack w 2012 zacząłem rozważać nagrywanie większej ilości płyt i granie więcej koncertów. Na Dark Pool w 2014 programowałem w Reason, grałem na wszystkich instrumentach i nagrałem z współproducentem Oliverem Chapoy za pomocą aplikacji Ableton. Na cele Computer Souls, zeszliśmy się tak więc Shin w Tokyo mógł zaangażować się w produkcję ze mną tworzącym bity i podkład delikatnych syntezatorów, Shin w Tokyo grał na gitarze w "Computer Souls", FX i miksował Soren a na sytezatorze mod i gitarze zagrał w "Blood Rain & Star Jelly".
W 2012 obie grupy Ike Yard i Black Rain odbyły tourne po Europie. BR grał w Krakowie podczas UNSOUND 2012, a we Wrocławiu wraz z Lutto.
Trafiliśmy na Linea Aspera grających show z Ike Yard w Londynie, i zostałem oczarowany głosem Zoe i zapragnąłem żeby dla nas zaczęła śpiewać.
Zanias przyłączyła się do BR na kilka koncertów od roku 2014 (Berlin @ Urban Spree, NYC, Detroit). Nasz ostatni show w Bozar w listopadzie 2017 miał 3 części i skład: SA / Zanias / Soren Roi na syntezatorach plus jako gość podwójny basista Otto Lindholm (którego można usłyszeć na "Black Mother Kali Gandaki").
At the begining of this fantastic album we can hear special effects (they appear also later). Some kind of metro noise? How do you record them?
Na początku tej znakomitej płyty słychać efekty specjalne (są one zresztą słyszalne później). Czy to jakieś odgłosy metra? Jak je nagrywacie?
We have often used sound effects in intros and more. In this case, Shin found, selected, recorded those Japanese train, announcements, appliances fx music. We talked about a feeling of flying through buildings* from room to room, through walls, noticing then listening to the various and different tones from the machines humans had left when they left or when they died.
* there is a nice fly over Tokyo sequence in Gasper Noe's movie
Często używamy efektów specjalnych we wstępach jak i późniejszych częściach utworów. W tym przypadku Shin znalazł, wybrał i nagrał zapowiedzi japońskiego pociągu (może to był Shinkansen? - przypis isolations) jak i urządzenia - czyli dźwięki sf. Rozmawialiśmy o uczuciu towarzyszącym lataniu przez budynki* z pokoju do pokoju, przez ściany, wplatając to, a później słuchając różnych dźwięków i odgłosów od tych wydawanych przez maszyny do tych pochodzących od ludzi, wydawanych kiedy odchodzą lub umierają.
* w filmie Gasper Noe's jest piękna scena lotu przez Tokyo
Do you agree with our tesis that you music is strongly inspired by Dead Can Dance? What is your inspiration? Do you have fovourite books or bans inpisring you?
Czy zgadzacie się z naszą tezą, że Wasza muzyka jest silnie inspirowana dokonaniami Dead Can Dance? Skąd czerpiecie inspirację, jakie są wasze ulubione książki i zespoły, które Was inspirują?
Zanias can reply to that.
Books or bands ? Sure ...
Na to pytanie może odpowie Zanias. Książki i zespoły? Pewnie...
So, the question to Zoe - what was inspiring you to write such a fantastic lyrics for the album Linea Aspera?
Zatem pytanie do Zoe Zanias, czym inspirowałaś się pisząc tak fantastyczne teksty jak te na płytę Linea Aspera (TUTAJ)?
Black Rain live @ Berlin BEB label night @ Urban Spree, Zania by Camille Blake (C) Isolations - all rights reserved.
Zoe Zanias. What about my lyrics to the 4 EPs (TUTAJ), the LP and the countless collaborations I've written since Linea Aspera ended? They're all from the same place: my own life experience cast through metaphors lifted from my intellectual interests - archaeology, anthropology, neuroscience, transhumanism, shamanism, biology, etc. I've always tried to distill seemingly complex emotions from my own psyche into relatable stories that can apply to all of us. Sometimes I use words, sometimes I don't (which was the case in Black Rain and some of my Zanias material). It's my form of therapy, translating the personal into the universal. Linea Aspera, written by a heartbroken 22 year old, was very narrowly focused on disillusionment, resentment and revenge. Since then my words have come to convey the vaster human struggles of loss, mortality and transcendence, and in my view they've grown far deeper as a result.
Zoe Zanias. Moje teksty do wszystkich 4 EPek, albumu i niezliczonej ilości płyt powstałych we współpracy które napisałam odkąd rozpadła się Linea Aspera? Wszytkie one pochodzą z tego samego miejsca: z przypadków z mojego życiowego doświadczenia. Doświadczenia przesianego przez metafory czerpane z zainteresowań intelektualnych - archaeologii, antropologii, nauronauki, transhumanizmu, szamanizmu, biologii, etc. Zawsze staram się przedestylować z pozoru skomplikowane emocje z mojej psychiki w proste historie które mogą dotyczyć każdego. Czasem używam do tego słow, czasem nie (co zdarza się w przypadku Black Rain i niektórych materiałów Zanias). To taka moja forma terapii, tłumaczenie czegoś osobistego na coś uniwersalnego. Linea Aspera, napisana przez 22 latkę ze złamanym sercem, była bardzo skoncentrowana na rozczarowaniu, zemście i rewanżu. Od tego czasu moje słowa przeszły transformację aby przekazywać szersze ludzkie zmagania ze stratą, śmiertelnością i transcendencją, i moim zdaniem w wyniku tego sięgają teraz znacznie głębiej.
Why Linea Aspera disbanded?
Dlaczego rozpadła się Linea Aspera?
Ryan didn't want to make that kind of music anymore. It was not my decision.
Ryan nie chciał już tworzyć tego typu muzyki. To nie była moja decyzja.
Your solo project To the Core (HERE) is fantastic - when can we expect your next albums?
Twój solowy projekt To the Core (TUTAJ) jest znakomity, kiedy kolejne?
To the Core was the title of my first EP. My album Into the All was released in December last year on Candela Rising (sorry we will check and provide our review - isolations). I am currently working on my next release which will come out on my own label, Fleisch Records. Greetings from Australia! (Thank you Zoe - isolations)
To the Core to tytuł mojej pierwszej EPki. Mój album Into the All został wydany w grudniu uboiegłego roku w wytwórni Candela Rising (przegapiliśmy ale napiszemy o nim - isolations). Obecnie pracuję nad kolejnym wydawnictwem, któy ukaże się w mojej wytwórni Fleisch Records. Pozdrowienia z Australii!
We would like to buy the vinyl of Computer Soul - why it is unavailable on Bandcamp? Where can we do this?
Chcielibyśmy zakupić winyl Computer Soul - dlaczego jest niedostępny na Bandcamp? Gdzie można go kupić?
Working title "Obliteration"
Został wyprzedany pierwszego dnia po pojawinieu się na rynku to było w styczniu 2018... Od tamtego czasu większość outletów miało tę płytę choć myślę że disiaj może być wyprzedana. BEB może ją mieć w ich sklepie Low Country w Londynie, może w Boomkat, w Hard Wax ... Niewiele w tej sprawie możemy zrobić. Pracujemy nad nowym albumem, znowu z Zoe Zanias, ale też z Soren Roi, Shinem i myślę, że tym razem większość wyprodukuję tutaj w NYC.
Roboczy tytuł "Obliteration".
Finally - may we ask you for anything special to our readers (unpublished photo, project of the graphics of your album cover etc?)
Finalnie, czy możemy prosić i coś specjalnego dla naszych czytelników (niepublikowane zdjęcie, grafikę projektu okładki, czy coś w tym stylu?)
See above
Materiały użyte w tym wpisie pochodzą od zespołu - patrz wyżej.
Thank you Zoe and Stuart, let's stay in touch! All the best for you. By the way, I have just bought Computer Soul vinyl on EBay. Will describe it soon.
I w ten oto sposób poznajemy artystów i ich inspiracje, musicie przyznać, że kompletnie odlotowe. O nich będzie kiedyś głośno.
A wszystko to dzięki nam - dlatego czytajcie nas, codziennie nowy wpis - tego nie znajdziecie w mainstreamie.
A na koniec - przeżyjmy to jeszcze raz!
Isolations 2019 - all rights reserved, none part of this interview can be copied without permission.
żeby skomentować musiałem założyć konto na google. co za szajs... ale wywiad wart tego, zajebiście dobry, duża lajka.
OdpowiedzUsuńWitaj Adek. Taki urok darmowego hostingu. I tak dobrze że reklam nie ma. Po prawej stronie na pasku jest ikonka prowadząca do strony z wywiadami bo mamy ich już kilka a to nie koniec. Kilka innych równie ciekawych jest w toku. Dzięki za opinie i zaglądaj do nas częściej. Pozdrawiamy
UsuńDzięki, oblukałem poleconą zakładkę macie faktycznie czym się pochwalić. Ciekawy ten wywiad z Detriti Records, poza wami chyba nikt chyba nie zwrocił uwagi niezależne wytwórnie. Nie wiesz czy w Polsce działa podobna? Fajny jest również wywiad z Clarkiem. Także róbta tak dalej, ja będe was obserwować. To tyle na razie.
OdpowiedzUsuńOK Adek - na naszym terenie raczej nie ma takiej wytwórni, ale zawsze można pomyśleć. Clarke nas zainteresował zwłaszcza z powodu doskonałej płyty realizowanej przez Hannetta. Miło obcować z kimś kto miał okazję zetknąć się z geniuszem Martina Hannetta, mimo tego że ten łatwym we współżyciu nie był. Działamy dalej całkiem for free. Obserwacja mile widziana, dzięki.
OdpowiedzUsuń