poniedziałek, 13 lutego 2023

Isolations News 232: Joy Division i New Order na składance Wilsona, Bowie za bezcen, Krysys z Levisem, Young Limbs Rise Again, nowa Zoe Zanias, Depeche Mode i Variete - nowy klip, program Rock na Bagnie, TSA razy dwa, The Hollywood Vampires w Polsce, czrnookie dziecko, połykanie klocków Lego i śmierć Kowalskiego


Zaczynamy jak zawsze od czegoś z ManchesteruDemon Records wydaje kompilację, której kuratorem jest muzyk, piosenkarz, autor tekstów i producent muzyczny, Steven Wilson: Intrigue: Steven Wilson Presents: Progressive Sounds In UK Alternative Music 1979-89 zawiera 58 utworów i jak zapewniają wydawcy, ukazuje progresywnego ducha alternatywnej muzyki brytyjskiej z lat 1979-1989. Wśród prezentowanych grup są: Wire, XTC, The Stranglers, Ultravox, The Durutti Column, Cocteau Twins, Kate Bush, Tears For Fears, The Cure, Joy Division, New Order i wielu innych. Kompilacja jest dostępna w trzech formatach; Wydania winylowe 4CD i 7LP w których znajdują się wszystkie 58 utwory, podczas gdy wydanie 2LP oferują ilość okrojoną do 19 utworów. Wydanie winylowe 7LP zawiera podpis Stevena Wilsona(limit 1000 egzemplarzy LINK). 


Inną kompilację, też z mroczną muzyką można zamawiać w przedsprzedaży. Chodzi o Young Limbs Rise Again opisującą historię londyńskiego klubu nocnego Batcave przy Dean Street (a później na Leicester Square) czynnego na początku lat 80. Ekskluzywna limitowana edycja zawiera 6LP i 5CD oraz 80-stronicową książkę w twardej oprawie ze wstępem napisanym przez Kris Needs, z ulotkami, okładkami płyt, ponad 100 zdjęciami, z których wiele wcześniej nie było publikowanych oraz całą historią klubu opowiedzianą przez ludzi, którzy tam uczęszczali, podpisana przez autorów: Jona Kleina, Jonny'ego Sluta i Sophie Chery. Na płytach są utwory The Cure, Siouxsie and the Banshees, Killing Joke, The Birthday Party, Joy Division, Soft Cell, Specimen, Sweet, T-Rex, Roxy Music, New York Dolls, Sparks, The Velvet Underground i nie tylko… Premiera 24 lutego (LINK).


Pozostańmy w mrocznych klimatach - Zoe Zanias (Linea Aspera, Keluar) - solowy projekt Allison Lewis, która współpracowała również z Black Rain, Ancient Methods, Dax J i I Hate Models udostępniła nowy singiel Metrics, który zapowiada nową płytę Chrysalis.   Piosenkarka wystąpi także na tegorocznym festiwalu Grauzone w Hadze w Holandii. Bilety można kupić TUTAJ.

Nowa piosenka jest znakomita, a płytę zrecenzujemy u nas jak tylko wyjdzie. 


Mroczne nowości, tym razem z naszego podwórka. 10 lutego pojawił się oficjalny teledysk do piosenki zespołu Variete - Dziki książę pochodzący z najnowszej płyty o tym samym tytule. Gra powyżej. Jest bardzo dobrze. I klimatycznie.


Mimo to, że festiwal o którym teraz napiszemy jest punkowy, to w tym roku i tutaj powieje chłodem. 13 edycja festiwalu Rock na Bagnie 2023 w Goniądzu na Podlasiu odbędzie się w dniach od 30 czerwca do 1 lipca.  W programie - Cockney Rejects i The Ukrainians z Wielkiej Brytanii, a z naszych zespołów: Sztywny Pal Azji, KSU, Pudelsi i One Million Bulgarians z repertuarem, który zagrali w Jarocinie 1986 i 1987, Moskwa z gośćmi obchodząca swoje 40 urodziny, podobnie jak Fort BS z Jeleniej Góry, który oprócz swoich stałych hitów obiecuje przypomnieć również dawno niegrane utwory z zimno-falowego okresu grupy. Swoje 30 urodziny będzie obchodził zespół Skankan. Bilety (jeszcze w niższej cenie niż na miejscu w dniach imprezy) TUTAJ. Z organizatorem festiwalu rozmawialiśmy TUTAJ.


Jeszcze z rodzimego podwórka. Rozwiązany po ostatnim koncercie w Tychach 1 września 2018 roku zespół TSA w składzie: Damian Michalski (śpiew), Andrzej Nowak (gitara), Stefan Machel (gitara), Janusz Niekrasz (gitara basowa), Marek Kapłon (perkusja) w kolejnym roku zaczął występować jako TSA Michalski Niekrasz Kapłon. Z kolei w maju 2021 Marek Piekarczyk, Andrzej Nowak, Stefan Machel, Paweł Mąciwoda i Zbigniew Kraszewski podjęli decyzję o reaktywowaniu TSA i od tego czasu istniały dwa równoległe zespoły, aż do 2022 roku gdy Andrzej Nowak zmarł... Czy nadal będą dwa zespoły TSA nie wiadomo, ale jedno co wiemy, to fakt że TSA MNK mają zamiar wypuścić nową płytę (na razie znane są z niej dwa single) i na razie ruszyli w trasę po Polsce. Gdzie można będzie ich zobaczyć informują na swoim profilu FB (TUTAJ).

Gra powyżej. Nie wiemy czy specjalnie niewiele można zrozumieć, czy to kwesta dykcji wokalisty. Może pora się pogodzić i zrobić jedno TSA, wszak to jedna rodzina...

A propos rodziny, a dokładnie rodzinnych zdjęć.. 

Z rodzinnego pamiętnika: Wiele, wiele lat temu, kiedy miałem 23 lata poślubiłem bardzo ładną wdowę. Miała ona dorosłą, rudowłosą córkę, w której zakochał się mój ojciec. Nie długo później mój ojciec się z nią ożenił. To sprawiło, że mój ojciec stał się moim zięciem. Ta sytuacja na zawsze zmieniła moje życie. Moja córka stała się moją macochą, ponieważ była żoną mojego ojca. A żeby to wszystko stało się jeszcze bardziej skomplikowane los dał nam syna. Zostałem ojcem cudownego chłopca. Wtedy mój syn stał się szwagrem mojego ojca. Żona ojca, moja córka i macocha, również porodziła syna. Stał się on moim wnukiem, gdyż był synem mojej córki. Wyszło na to, że moja żona jest matką mojej macochy, czyli moją babcią. Skoro, więc, moja żona jest moją babcią to ja jestem jej wnukiem. Za każdym razem kiedy o tym myślę dostaję szału. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że skoro jestem mężem mojej babci to jestem też swoim własnym dziadkiem.



Być może powyższy opis perypetii rodzinnych pochodzi z pamiętnika Zbigniewa?


Tym razem o rodzinie śmiertelnie poważnie. Pogrążona w żałobie dziewczynka, Matilda Handy, która chciała wysłać list do swoich zmarłych dziadków, wpadła na pomysł skrzynek pocztowych do nieba  -  są one teraz instalowane w krematoriach w całej Wielkiej Brytanii. Dziecko zwróciło się do swojej mamy, która pracuje w krematorium Gedling w Lambley w Nottingham i tuż przed Bożym Narodzeniem kierownictwo tej placówki wystawiło pomalowaną na biało starą skrzynkę pocztową. W Polsce ludzie chodzą na cmentarz lub do kościoła i tam zwracają się wprost do swoich zmarłych bliskich. Co kraj to obyczaj (LINK).

Pracownik krematorium, zauważył, że jedne z dostarczonych zwłok posiadają ogromnego penisa. Zerknął na karteczkę z nazwiskiem nieboszczyka i powiedział:
- Przykro mi panie Kowalski ale takiego penisa należy zachować.
Po czym odciął penisa, spalił zwłoki i poszedł do domu. W domu wyciąga penisa z walizeczki, pokazuje żonie i mówi:
- Zobacz co mi się dzisiaj trafiło!
Na co żona: 

- Mój Boże! Szok, Kowalski nie żyje!!

Przykład żony pracownika krematorium pokazuje, że istnieją na świecie zjawiska nadprzyrodzone... UFO, czarne pantery i duch płaczącego dziecka to tylko niektóre z zjawisk paranormalnych, które podobno dzieją się w pewnym lesie w sercu Wielkiej Brytanii. Ludzie którzy mieszkają w sąsiedztwie twierdzą, że las w Cannock Chase jest nawiedzane przez mityczne istoty i potwory. Jedną z nich jest Czarnookie Dziecko, o którym mówi się, że jest duchem dziewczyny o czarnych, zapadniętych oczach. Wzmianki o dziecku sięgają co najmniej 1892 roku, kiedy to lokalna gazeta opublikowała fikcyjną historię o dziecku o takim samym wyglądzie. Inne mistyczne stworzenia to świnio-człowiek (pół-człowiek i pół-świnia), a także czarne pantery – które podobno zostały wypuszczone do lasu dziesiątki lat temu. Zgłaszano również inne obserwacje w tym UFO i wilkołaki. Tymczasem dziewczyna która niedawno tam się sprowadziła i chodzi do lasu z psem uważa, że te sensacyjne opowieści dotyczą osób, które chodzą do lasu brać narkotyki (LINK).

  
Sekretne laboratorium wytwórni narkotyków.
- Nieźle mi wyszła ta ostatnia amfa.
- Dlaczego tak uważasz?
- Trochę proszku wysypało mi się na ziemie, na której był ślimak.
- I co?
- Nie wiem, biega gdzieś tutaj... 


W lesie w Cannock Chase brakuje tylko wampirów. Być może dlatego, że te szykują się do trasy w Polsce. The Hollywood Vampires czyli Alice Cooper, Johnny Depp, Joe Perry i Tommy Henriksen  wystąpią 22 lipca w  Polsce, w Dolinie Charlotty w ramach 14-tego Festiwalu Legend Rocka. Na koncercie można spodziewać się utworów z dwóch, bardzo dobrze przyjętych albumów zespołu: Hollywood Vampires, oraz Rise. Usłyszymy oryginalne kompozycje a także szereg coverów, będących hołdem dla Davida Bowiego, Led Zeppelin, czy The Who. Bilety TUTAJ.     


Skoro koncerty to Depeche Mode stali się głównymi gośćmi 73. edycji Festiwalu w San Remo, wystąpili w ostatni wieczór w sobotę 11 lutego. A 9 lutego w sieci pojawił się ich nowy teledysk do piosenki z nowej płyty Ghost Again nakręcony przez Antona Corbijna na dachu jednego z budynków przy 11th Ave w Nowym Yorku. Ludzie kapturach, co nam to przypomina?

Anton Corbijn miał też szczęście fotografować Davida Bowie. Tekst piosenki  tego ostatniego The Jean Genie został sprzedany na aukcji za 57 000 funtów (LINK).      


Za to piosenka zespołu Kryzys Mam Dość została wybrana do jubileuszowej kampanii promocyjnej firmy Levi’s  The greatest story ever worn. Z okazji 150 lecia najbardziej znanych i popularnych jeansów na świecie – pięćset jedynek - firma stworzyła serię trzech reklam z historiami nakręconymi w różnych krajach. Reklama z muzyką polskiego zespołu pojawia się w opowieści o młodym człowieku żyjącym w Gruzji czyli na terenie ZSRR w 1982. Po zobaczeniu reklamy dżinsów w zagranicznym piśmie postanawia on wymienić swoją krowę na wymarzone spodnie. Piosenka formacji Kryzys została umieszczona w najdłuższym spocie z serii. Dwa krótsze klipy zawierają muzykę Cliffa Richarda oraz jamajskiej legendy reggae Toots and Maytals. W przeszłości w kampaniach reklamowych firmy  Levi’s słyszeliśmy m.in The Clash czy Shaggyego

Znakomicie! 

W temacie spodni, nieco mniejszych, ale zawsze: 

Żona przychodzi do domu i mówi do męża:
- Wiesz, kotku, dziś mi się poszczęściło! Podchodzę do śmietnika, a tam stoi para pantofli. Takie piękne! Przymierzam - mój rozmiar!
Mąż na to:
- Tak ... faktycznie poszczęściło Ci się.

Parę dni później żona znów rozpoczyna rozmowę:
- Słuchaj, nie uwierzysz. Idę sobie dziś, a na płocie wisi futro z norek. Przymierzam - mój rozmiar!
Mąż na to, wzdychając ciężko:
- Tak, Tobie to się szczęści. A mi, z jakiegoś powodu, nie. Wyobraź sobie, znalazłem wczoraj męskie spodenki pod poduszką. Przymierzam - no i nie mój rozmiar!

Teraz o zdejmowaniu spodni. Zawód lekarza wymaga wyrzeczeń. Niedawno 6 lekarzy połknęło po klocku lego aby sprawdzić, ile czasu potrzeba by je bezpiecznie wydalić. A wszystko po to, aby uspokoić rodziców dzieci, które zjadły podobne zabawki. Teraz rodzic spokojnie poczeka określony przez lekarzy czas, aby odzyskać klocek (LINK).

I oczywiście znowu się nim bawić! 

Wiking obserwuje, jak jego syn się bawi. W pewnej chwili woła:

- synu zostaw ten miecz, bo się skaleczysz!

Po chwili znowu woła:

- synu, zostaw moją tarczę, bo cię przygniecie!

Po chwili młodzieniec pyta:

- tato, a mogę pobawić się tymi klockami Lego?

- synu, to nie klocki lego, tylko sztuczna szczęka dziadka!  


W temacie zabawy i tronu. Świat nieco zapomniał o Karolu III, A przecież 7 maja nastąpi jego koronacja, a po niej wielki koncert. Chętni obejrzenia koncertu na żywo mogą dostać jeden z 10K biletów które zostaną rozlosowane między chętnych. Wystarczy zgłosić się poprzez stronę (TUTAJ). Kto wystąpi jeszcze nie wiadomo - poza tym, że orkiestra będzie wykonywać różne znane utwory instrumentalne.

My wracamy jutro, dlatego czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz