sobota, 17 marca 2018

Na obrzeżach coldwave: Człowiek Maszyna

Roboty

Zmieniamy nasze baterie
Teraz jesteśmy pełni energii
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami

Działamy automatycznie
Tańczymy mechanicznie
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami

Jestem twoim sługą
Twoim robotnikiem
Jestem twoim sługą
Twoim robotnikiem

Jesteśmy zaprogramowani do działania
Do czego tylko zapragniesz
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami

Działamy automatycznie
Tańczymy mechanicznie
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami

Jestem twoim sługą
Twoim robotnikiem
Jestem twoim sługą
Twoim robotnikiem

Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami
Jesteśmy robotami

Metropolis

Metropolis
Metropolis...

Modelka

Jest modelką i wygląda dobrze
Chciałbym zaprosić ją do domu, to zrozumiałe
Udaje niedostępną, uśmiecha się od czasu do czasu
Tylko kamera zmienia jej sposób myślenia

Wychodzi do klubów nocnych i pije tylko szampana
Sprawdza prawie wszystkich mężczyzn
Gra swoją grę a ty możesz usłyszeć jak mówią
Że ona wygląda dobrze, zapłacimy za piękno

Pozuje dla produktów konsumentów
Każdej kamerze daje co najlepsze
Widziałem ją na okładce magazynu
Odnosi wielki sukces, chciałbym znowu ją spotkać

Światła neonów

Światła neonów
Migoczące światła neonów
Kiedy nadchodzi noc
Miasto jest stworzone ze światła

Człowiek maszyna

Człowiek maszyna pół człowiek
Człowiek maszyna ekstra człowiek
Człowiek
Maszyna

ISOLATIONS: Zastrzegamy sobie prawa autorskie do tłumaczenia tekstów



Kraftwerk - The Man Machine Capitol  1978, Producenci: Ralf Hütter Florian Schneider, Tracklista: The Robots, Spacelab, Metropolis, The Model, Neon Lights, The Man-Machine

Jest koniec lat 70-tych. Przed muzyczną rewolucją lat 80-tych w Niemczech pojawia się zupełnie niesamowity zespół. Pamiętam ich koncerty w Polsce, migawki w biało-czarnym wówczas telewizorze. Oni - zachowujący się jak roboty, tak właściwie nie można było odróżnić czy to ludzie czy maszyny. Wyglądało to mniej więcej tak:


I rzeczywiście, dopiero kiedy bliżej zainteresowałem się Kraftwerk, dowiedziałem się, że zespól potrafi dawać koncerty w kilku miejscach jednocześnie, tak że w zasadzie nikt nie wie gdzie występują maszyny, a gdzie ludzie. Twórczość Kraftwerk zaliczana jest do jednych z najbardziej inspirujących. To im przypisuje się stworzenie "techno" i całego nurtu elektroniki w muzyce. Kraftwerk był inspiracją dla szeregu artystów, że wspomnę choćby Iana Curtisa z Joy Division (uwielbiał Autobahn)  czy samego Davida Bowie.

Dzisiaj zapraszam do wysłuchania "Człowieka Maszyny". Wybrałem ten album bo zawiera największy hit zespołu - Modelkę. To ten utwór Kraftwerk usłyszałem jako pierwszy, z magnetofonu kasetowego będąc uczniem podstawówki... A moja muzyczna podróż trwa do dzisiaj.  

Fanów zespołu zapraszam na stronę zawierającą na prawdę profesjonalną analizę twórczości zespołu:TUTAJ

No i jeszcze bonus - panowie koncertują do dziś.... Czy to na prawdę oni czy jednak maszyny?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz