Grupa Siouxsie and the Banshees wywarła wpływ na wielu muzyków, a ich utwory przyczyniły się do uformowaniu wielu nurtów rocka, w tym post-punka, new wave, synth popa, gothic rocka, muzyki alternatywnej, shoegazing i trip-hopa. Do słuchania ich piosenek przyznawali się członkowie czołowych zespołów, w tym Joy Division, The Cure, the Smiths, Depeche Mode, PJ Harvey, Radiohead i inni… Martin Hannett, producent Joy Division także doceniał ich brzmienie.
Po 1996 roku, Siouxsie i perkusista Budgie (Peter Edward Clarke ur. 1957), występowali przez pewien czas pod szyldem Creatures, założonym w 1981 roku, który działał równolegle do Siouxsie and the Banshees, a od 2004 roku Siouxsie rozpoczęła karierę solową. Z Creatures nagrała cztery albumy studyjne i singiel Right Now, a sama w 2007 roku album Mantaray. W międzyczasie, dokładnie w 1991 roku wyszła za mąż za Budgie, po czym oboje przenieśli się na południowy zachód Francji. Gdy rozwiedli się w 2007 roku, artystka po tym doświadczeniu pozostała samotna, nie ma także dzieci…
W 2013 roku ostatni raz wystąpiła publicznie. Było to podczas londyńskiego festiwalu Meltdown, którego kuratorem była wtedy Yoko Ono.
Od tego czasu nie występuje, nie nagrywa… W lutym 2020 roku pokazała się podczas London Fashion Show 2020. Artystka zawsze interesowała się modą, jej specyficzny makijaż oczu, fryzura, stroje wytyczyły nową stylistykę i przeszły do legendy. Była i jest ikoną mody (LINK).
Teraz spójrzmy co dzieje się ze Stevenem Severinem. Jego sceniczny pseudonim pochodzi z powieści Leopold von Sacher-Masocha. Po rozpadzie Siouxsie and the Banshees w 1996 roku, Severin stworzył własną wytwórnię RE: i wydał kilka albumów instrumentalnych.
Twórczość Severina po Banshees to przede wszystkim ścieżka dźwiękowa Visions of Ecstasy z 1989 roku do krótkometrażowego filmu Nigela Wingrovea, erotyku będącego bardzo luźną interpretacją św. Teresy z Avila, który do 2012 roku był objęty zakazem dystrybucji. W 1998 roku Severin wydał album zatytułowany Visions, zawierający cztery utwory zaczerpnięte z oryginalnych utworów napisanych na potrzeby tego filmu oraz pięć innych utworów instrumentalnych. O tego rozpoczął tworzenie muzyki filmowej, także do filmów niemych z lat 20 i 30.
Wydał 14 albumów solowych, pierwsze trzy Visions (1998), Maldoror (1999) i The Woman in the Dunes (2000) wyprodukował we własnej wytwórni, która istniała tylko pięć lat. W 2019 roku opublikował 23-minutowy utwór zatytułowany 23 Wounds Of Julius Caesar (reinkarnacja), poświęcony pamięci muzyków: Jhona Balance (współzałożyciela grupy Coil) i Petera Christophersona (z Throbbing Gristle). W tym roku, 1 lipca 2021 r pojawi się jego nowa płyta: Black Matter For The King. Już ruszyła przedsprzedaż albumu, fani kupując go teraz otrzymają go w momencie wydania przesyłany strumieniowo za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji Bandcamp, a oprócz tego pliki do pobrania w formacie MP3, FLAC i nie tylko, szczegóły TUTAJ.
Ponieważ w nie ma jeszcze ostatnich inicjatyw artysty, proponujemy piosenkę Leap Into The Void autorstwa Stevena Severina z 2017 roku:
Żoną Stevena jest od 2002 roku Arban Severin (pierwszą żoną była Millie Kendall). Mają jednego syna, Cage Severin. Arban Severin (z domu Ornelas) jest amerykańską kompozytorką , muzykiem i aktorką filmową. Występowała z zespołem Darling Hate, w 2005 stała się współproducentką (wraz z mężem) albumu London Voodoo, zawierającego oryginalną ścieżkę dźwiękową do brytyjskiego thrillera o zjawiskach nadprzyrodzonych oraz muzyki do filmów Beauty & the Beast i Nature Morte. Oboje powołali do życia wytwórnię muzyczną Subconscious Music. W 2007 roku Arban solowo stworzyła muzykę do thrillera science fiction Mindflesh, a także nawiązała współpracę z Demian Castellanos (The Orichalc Phase / the Oscillation), z którym utworzyła nową grupę o nazwie The Dream Machine. W połowie 2000 roku małżonkowie opuścili Londyn i przenieśli się do Szkocji, aby zamieszkać w Edynburgu…
Wkrótce przedstawimy aktualne losy innych gwiazd lat 80-tych. Dlatego czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz