Jason Chan urodził się w 1983 roku w Stockton (California) w USA lecz w gdy ukończył szkołę średnią przeniósł się do San Francisco, aby studiować animację 3D na Academy of Art University, niemniej w trakcie nauki zmienił kierunek i w 2006 roku ukończył wydział ilustracji. Potem podjął pracę w powstałej w 2003 roku Massive Black, firmie konceptualnej oferującej usługi projektowania elementów wizualnych, grafik i animacji, dla mediów komunikacyjnych, świata reklamy oraz programowania i oprogramowania gier komputerowych i video. A niedawno przeszedł do Riot Games, znanego amerykańskiego studio specjalizującego się w produkcji gier komputerowych. Tam wykonuje ilustracje marketingowe oraz projektuje postaci występujące w produkcjach wytwórni. Oprócz tego działa niezależnie, tworząc ilustracje do powieści science fiction i fantasy.
Wieloletnia praca przy powstawaniu gier odcisnęła jednak piętno na jego twórczości. Niestety, większość jego obrazów mieści się w konwencji komiksu czy komputerowych gier. Postacie są konwencjonalne, ocierające się o kicz… Ale wśród obrazów, które można zobaczyć na jego stronie są takie, które odznaczają się ogromną wyobraźnią i nieprzeciętnymi umiejętnościami plastycznymi. Należy do nich seria, którą możemy określić jako wampiryczną. Najlepszym rysunkiem z tego cyklu jest Dracula, który wygląda niczym romantyczne, XIX wieczne dzieło malarskie. Zarówno jego warstwa plastyczna jak i kompozycja zasługuje na uznanie. W centrum obrazu znajduje się mroczna postać mężczyzny o bladej twarzy, trzymająca na rękach bezwładne ciało kobiety z ciemnymi włosami, w białych, powłóczystych szatach, z których spływa rzeka krwi… Ciemne tło lekko rozjaśnia u góry krwawy księżyc. Lekko, ponieważ głównym źródłem światła są blade widma architektonicznych struktur widoczne w tle, białe płyty dziedzińca oraz liczne jasne krzyże za plecami Wampira… Nad wszystkim unoszą się mgły lub dymy, które podnoszą dramaturgię sceny.
W podobnym klimacie utrzymany jest kolejny, wybrany przez nas obraz. Ukazuje także Wampira, ale przykucniętego nad przepaścią na krótkiej żerdzi. Za nim horyzont wypełnia wielki krąg księżyca. Z postaci spływają pajęczyny, podświetlone zimnym światłem nocy… Niebieska tonacja obrazu i delikatnie podświetlone strzępki pajęczych sieci, intensyfikują nastrój tajemnicy i grozy.
Oprócz tych dwóch prac możemy jeszcze wskazać kilka, które także są interesujące. Dowodzą one warsztatowych umiejętności Chana, zwłaszcza sprawności w posługiwaniu się światłocieniem i poblaskiem skrzesanym przez zimne światło nocy.
Artysta skrupulatnie wymienia na swoim portalu inspirujące go książki, komputerowe gry oraz twórców. Jest ich sporo, wśród nich są produkcje związane trylogią JR Tolkiena, Władca Pierścieni oraz twórców komiksów: Lineage Hiroaki Samura, Yoji Shinkawa, Akihiko Yoshida, Range Murata, Frank Frazetta i James Jean. Niestety, te nazwiska niewiele nam mówią, lecz na pewno ci z naszych czytelników, którzy korzystają z gier komputerowych bez trudu je skojarzą. My natomiast zachęcamy do zaglądania na stronę Chana Jansona aby dowiedzieć się więcej o jego twórczości LINK.
Czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz