niedziela, 21 lutego 2021

Tą płytę warto znać: Night Haze i ich Love is Chaos - chłodno i egzystencjalnie

O duecie Night Haze z Grecji (powstałym w 2018 roku), dokładnie z Aten pisaliśmy jakiś czas temu oczekując ich debiutu (TUTAJ). Promował go znakomity utwór tytułowy. 


Walka z demonami, polowanie na czarownice

W domu zmusiłaś mnie do życia

Twoje istnienie jest moim problemem

i czuję twój ciężar na moich stopach


Naucz mnie jak doprowadzać się do płaczu

Naucz mnie jak sprawisz, że będę chciała umrzeć


Miałeś wszystko, na jedno skinienie

Ale wolałeś zobaczyć chaos

Miałeś wszystko, na zawołanie

A teraz czuję się zdradzony


To on otwiera album, który ukazał się 1.10.2018. Jako drugi pojawia się You Can't Reach Me - z dość prostym tekstem i nieco demoniczną muzyką, której psychodeliczny klimat pogłębia się w znakomitej piosence Lost In The Light. Gdzieś w tle pobrzmiewa Yazoo i wczesne Depeche Mode. Jest jednak znacznie więcej nastrojów rodem z horroru. Wszystko trwa w Replaced z zupełnie makabrycznym tekstem:


Czy to jest najlepsze? Najlepsze, co chcesz dać?

Twoja dusza krzyczy, ale nie chcę jej słyszeć

Nadszedł czas, kiedy nie zdołasz się ukryć

Nie jesteś w moim guście więc zostaniesz wyeliminowany

Kiedy na mnie patrzysz,

kiedy chwytasz mnie za włosy

Kiedy leżysz mi na twarzy, nic nie czuję, jestem jak piórko

Każdy musi zostać kiedyś zastąpiony


Zdaje się że Night Haze próbują w klimaty elektronicznej muzyki chłodnofalowej wplatać nastroje rodem z Cinema Strange. Nieco sadystyczne, bezwzględne... 


Po nim doskonały Something Strange:


Zabierz mnie do miejsca, w którym nigdy nie byłam

Możemy chodzić w cieniu, wybierzmy się na wycieczkę

Pokaż mi coś dziwnego, czego nigdy nie widziałam

Ukryjmy się w ciemności i nigdy z niej nie wychodźmy

I nigdy nie wychodźmy

W tym miejscu nie mamy nic do stracenia

Czy możemy spełnić nasze marzenie? Spełnijmy nasze marzenie

Możemy mieć to wszystko, dopóki nie znikniemy

Chodźmy w cieniu, nie bójmy się

Pokaż mi coś dziwnego, czego nigdy nie widziałam

Ukryjmy się w ciemności i nigdy  niej nie wychodźmy


Jak widać teksty są bardzo proste co nie przeszkadza Night Haze na przekazywanie bardzo dużej dawki emocji, a doskonała aranżacja sprawia, że wszystko brzmi ponadprzeciętnie. 

Kolej na Sadness:


Słyszę swój głos w mojej głowie.

Czuję twoją skórę, czuję twój oddech na moim ramieniu

Twoja myśl dryfuje mi w głowie

Moje jedyne towarzystwo to piosenka z przeszłości

Cała moja dusza unosi się na Twoim morzu

Zabrałeś mi wszystko, zostawiłeś mnie zatopioną

Jedyne, co czuję, to smutek

Zabrałeś mi wszystko, zostawiłeś mnie utopioną

Wychowałeś się, by przynieść smutek

W moich lękach utonęłam


Not Anymore  utrzymany jest nieco w klimatach the Cure, zaśpiewany bardzo monumentalnie. Po nim Drained piosenka o końcu uczuć, rytmem przypominająca utwór otwarcia...


Ktoś patrzy przez drzwi,

zapomniana i utracona nadzieja

W twoim pokoju, na tym łóżku

całkowicie wyczerpaliśmy nasze uczucia

Nie mogę cię uratować od bólu, bo czuję to samo


Together Apart o zupełnie niesamowitym klimacie, znowu porusza problem minionych uczuć, a może chodzi o przemijanie jako takie?


Czym byliśmy, głosem na wietrze

I wiemy, że serce się poddało

Ciemność i rozpacz,

W nieskończonym ogromie

Czując się razem, ale oddychając osobno

Dzieli dusze w nocy

Kim byliśmy, głosem na wietrze

W tym ogromie

Byliśmy postaciami na śniegu

Zagubieni na zawsze, straciliśmy naszą duszę

Toksyczny ból w uśmiechu,

Nie istniejemy


Instrumentalny Outro kończy ten niesamowity album, chłodny bardzo elektroniczny, nieco New Orderowy i znowu bardzo neurotyczny

Dla nas jeden z ciekawszych debiutów ostatnich lat, i zapewne jeden z lepszych albumów roku 2018.

Czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.

Night Haze, Love is Chaos, miks i mastering: Gerasimos Dionatos, tracklista: Love Is Chaos, You Can't Reach Me, Lost In The Light, Replaced, Something Strange, Sadness, Not Anymore, Drained, Together Apart, Outro.

2 komentarze:

  1. I like the lyrics, i've found the album on Spotify, i'll listen to it 🖤 thank you for the recommandation (TheNomiGirl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes this is amazing music. Interview with the band is in progress. Thank you for your comment, greetings!

      Usuń