wtorek, 5 października 2021

Matias Alonso Revelli: zatrzymać subtelne piękno

Nazywam się Matias Alonso Revelli, jestem fotografem i artystą mieszkającym w Bahia Blanca w Argentynie. Tworzę od 2012 roku. Obecnie większość moich prac to ilustracje wymyślonych, nierealnych scenariuszy, których głównym tematami są przyroda i niebo (LINK).  W taki sposób przedstawia się nam młody, argentyński fotograf (urodzony w 1993 roku), któremu udaje się niemożliwe, czyli zatrzymać czas. 






Każdy z nas dostrzega ulotne piękno wschodu słońca, które chciałoby się zatrzymać i odbić na kliszy fotograficznej. Jednak przeszkodą ku temu są niedostateczne umiejętności i obawa aby nie popełnić kiczu… Bo tyle już powstało obrazów zachodu słońca. Każdy amator próbuje zmierzyć się  tym motywem i w rezultacie otrzymujemy pejzaż w kolorze zupy pomidorowej z żółto-czerwoną monetą słońca. 





A tym czasem Revelli z lekkością potrafi nie tylko zatrzymać subtelne piękno lecz również utrwalić ulotna chwilę pomiędzy spojrzeniem a schyłkiem dnia. I mamy oto nastrojowe zdjęcia krajobrazów, nieba i zachwycających zachodów słońca, pozornie niekończącego się morza i dróg, które wiją się przez góry i wzgórza lub prowadzą aż po horyzont. Ale to nasze wrażenie, nasze emocje. A co jest najważniejsze dla tego konkretnego artysty? Co on sam chce osiągnąć? 

O swoich celach mówi tak: Dla mnie tworzenie sztuki polega na ucieczce od rzeczywistości, chociaż może to oznaczać coś innego dla ludzi, którzy są odbiorcami tego, co robię. Nie jestem zbyt dobry w słowach, więc używam fotografii, aby wyrazić wszystko, co mam na myśli, a szczerze mówiąc, wciąż dowiaduję się, co to jest.  Po ukończeniu liceum nie miałem pojęcia, co robić, więc zacząłem fotografować rzeczy wokół mnie i teraz przekształciło się to w moją pracę (LINK).



Fotograf na razie zaczyna. Inspiracji szuka wokół siebie i w świecie sztuki. Artystą, który najbardziej wpłynął na niego jest - co nie jest dla nas zaskakujące - Rene Magritte. W konstrukcji niektórych jego zdjęć nawet widzimy wynik owych inspiracji.




Dla nas to przyjemność zobaczyć prace kogoś, kto chce coś wyrazić i szuka ku temu właściwych środków. Swoje zdjęcia wystawia w internetowym sklepie TUTAJ.  W przyszłości, jeśli powiedzie mu się w jego artystycznej podróży zamierza samodzielnie drukować i sprzedawać swoje dzieła. Życzymy mu powodzenia w jego planach. 


Czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz