poniedziałek, 18 czerwca 2018

Chłodnofalowa jazda obowiązkowa - Opposition - Intymność


Krew życia

Idealna kobieta
Idealny mężczyzna
Potrzebują się dla obopólnej satysfakcji
Daleko, daleko czasem są stracone rzeczy
Leżysz w łóżku godziny przemyśleń
Spędzasz w zamieszaniu stracony na wyznaniu
To nie jest idealny dzień jaki myślałeś że będzie
Czuję że tracę krew mojego życia
Perfekcyjne życie, perfekcyjna śmierć
Potrzebujemy religii by szukać poprawy
Daleko, daleko czasem są stracone rzeczy
Ty powinieneś być czysty i prosty
I teraz śmiejesz się ze swoich wniosków
To nie taki kompromis o jakim myślałeś
Czuję że tracę krew mojego życia

Piasek i klej
 
Masz wspaniały czas
Jestem ponad żółtym
Idziemy razem, jak piasek i klej
Chcesz pieniędzy
Ale ja nie mam kręgosłupa
Jak możemy przetrwać cały dzień
Wyjść ze smutku?
Masz koneksje
Jestem zagubiony w akcji
Idziemy razem jak piasek i klej
Wyglądasz na zdenerwowaną
Ja nie mam powodów
Jak możemy przetrwać cały dzień
Wyjść ze smutku
Jak piasek i klej

Mój pokój jest biały
 
Słyszę twój ciężki głos
Powoduje nieufnymi twoje gesty dziś wieczorem
Słyszę jak mówisz: dość
Kolejna plama na podłodze dziś wieczorem
Słyszę jak krzyczysz, też krzyczę
Nigdy naprawdę mnie nie lubiłaś
Mówię, mówię, mówię
Jest zimno, mój pokój jest biały
Słyszę jakiś głos, nie należy do mnie
Nie dowierzam twojej prawdzie dziś wieczorem
Słyszę jak mówisz dość
Kolejna plama na podłodze wieczorem
Słyszę jak krzyczysz, też krzyczę
Nigdy naprawdę mnie nie lubiłaś
Mówię, mówię, mówię
Jest zimno, wiem mój pokój jest biały
Powoduje nieufnymi twoje gesty dziś wieczorem
Kolejna plama na podłodze wieczorem
Nigdy naprawdę mnie nie lubiłaś
MÓJ POKÓJ JEST BIAŁY

Nowe domy

 Nigdy nie ufaj obcym
Obwinią cię
A ty możesz obwinić mnie za stan w jakim jestem
Nigdy nie ufaj ślepcom
Poprowadzą cię
Wessą cię, i wyplują
CZYSTY JASNY NOWY DZIEŃ
TUTAJ budujemy nowe domy
TERAZ wewnątrz twojego idealnego wnętrza
ŻYCIE to doskonały żart
TUTAJ mamy to wszystko
Nigdy nie zaufam obcym
Bo śmieją się ze mnie
Nie możesz mnie okłamać jestem w takim stanie
Możemy po prostu ukryć nasze oczy
Jak długo nas nie odnajdą
Wessą cię, i wyplują
CZYSTY JASNY NOWY DZIEŃ
TUTAJ budujemy nowe domy
TERAZ wewnątrz twojego idealnego wnętrza
ŻYCIE to doskonały żart
Fałszywe łzy przywitają cię w domu
TUTAJ WEWNĄTRZ TWOJEJ  IDEALNEJ DOMENY

Duży pokój mały widok
 
Duży pokój mały widok puste ręce zły widok
Duży człowiek mały widok mały umysł podobny widok
Duży człowiek mały widok
Duży pokój mały widok
Idąc po cienkiej granicy patrząc na jasną stronę
Idąc po cienkiej granicy patrząc na zewnątrz
Patrzymy, słuchamy, uczymy się
Jesteśmy dumni, cierpimy płoniemy
Popełniamy błędy
Wygrywamy cierpimy przegrywamy
Walczymy przezywamy zmieniamy się
Silne serca czują ból

Głos się zmienia
 
Otwieram oczy i obracam się na wschód
Zamykam swoje oczy na styl życia zachodu
Podejrzliwy na powód przesłanego podarunku
Maluję obrazy kobiety i mężczyzny
Otwieram swoje skrzydła i lecę na południe
Dajesz mi beznadzieję i  mówisz że to na szczęście
Wielu małych ludzi karmi innych na placu
Maszerują góra dół machają banerami w powietrzu
Otwieram ramiona i biegnę na południe
Odzyskane słowa, krzyczałem o więcej
Potykam się o swoje stopy wziąłem przesłanie do ręki
Buduję obrazy kobiety i mężczyzny
W zmieszaniu ignoranta zwróciłem się na wschód
Zamknąłem oczy na rodzinę na zachodzie
Wielu małych ludzi prowadzi innych na placu
Maszerują góra dół machają banerami w powietrzu
Otwieram oczy zwracam się ku wschodowi
Zamykam oczy na miejsce na zachodzie
Maluję małe obrazki pokoju i mężczyzny
Wierząc jak tylko potrafi robić to marzyciel
Otwieram skrzydła i lecę na południe
Dajesz mi beznadzieję i  mówisz że to na szczęście
Wielu małych ludzi zjada innych na placu
Maszerują góra dół machają banerami w powietrzu
GŁOS SIĘ ZMIENIA

Dzień w przyszłości
 
Jak myślisz czy nadążam
Zamykam oczy i idę spać
Zawsze byłem typem wrażliwca
Zatraconym w cierpieniu miłości i  pustce
Ale ty uczysz życia z tymi rzeczami
Uczysz życia z tymi rzeczami
Jak myślisz co czuję
Patrzę na jutro i to czyni mnie chorym
Możemy dalej udawać i będzie OK
Ale nie ma powodu żebym został na noc
Ty uczysz życia z tymi rzeczami
Uczysz życia z tymi rzeczami
Wymyśl mojemu  światu jeden dzień w przyszłości
WYMYŚL SWÓJ WŁASNY ŚWIAT

Obolałe ramiona
 
Podróżuję na wschód
Wstaję przy porannym świetle
Ona pławi się w swej doskonałości
A ja tonę w jej blasku
Ona wykonuje ruch w kierunku konwersacji
Zapominam języka w buzi
Folgujemy sobie w naszych odzwierciedleniach
To wysiłek, ale to zawsze obolałe ramiona
Obolałe ramiona
Podróżujemy na wschód
Zapominam języka w buzi
Folgujemy sobie w naszych odzwierciedleniach
To wysiłek, ale to zawsze obolałe ramiona
Obolałe ramiona
CZUJĘ JAKBY TO BYŁ RAJ DLA MNIE

Staję się nowym człowiekiem
 
Staję się nowym człowiekiem

W sercu
 
W sercu nie ma odwrotu
Nie ma zasad i kłamstw które mnie powstrzymują
W sercu nie ma jutra
W sercu tylko cierpienie i smutek
W sercu słyszę różne głosy
Głosy których nie słyszałem przedtem
W sercu obce pokoje
W sercu tylko cierpienie i smutek
W sercu nie ma iluzji
Obdarte i pozostawione bez wyrazu
Stawiasz czoło samemu sobie i twojemu smutkowi
W sercu czujesz ból i cierpienie

ISOLATIONS: Zastrzegamy sobie prawa autorskie do tłumaczeń tekstów



Opposition - Intimacy Double Vision 1982, Producenci: Kenny Jones i Opposition, Tracklista: Lifes Blood, Sand And Glue, My Room Is White, New Homes, Big Room Small View, Voice Has Changed, A Day In The Future, Aching Arms, I Became A New Man, In The Heart

Intymność dostarczana w wersji Opposition jest wyjątkowa. Śmiało można stwierdzić, że mało który zespół wywarł tak wielki wpływ na muzykę post-punk lat 80-tych... Moim zdaniem Opposition stali się mostem między Joy Division a lżejszą i mniej schematyczną odmianą chłodnej fali. Doskonałe brzmienie, klimat, refleksja i niesamowita ekspresja to cechy naśladowane później przez wielu wykonawców, również polskich. To bez wątpienia jedna z najważniejszych płyt w historii muzyki. Dodam tylko, że winyl jest praktycznie nie do zdobycia. Mnie udało się trzy lata temu, po wieloletnich poszukiwaniach. W sieci nie ma również tekstów wszystkich utworów z tej płyty, a tłumaczenie było możliwe ponieważ teksty wydrukowane są na kopercie zawierającej winyl. Problemy wynikają również z tego, że płyta nigdy nie została wydana na CD. Na YouTube istnieje jedynie w kawałkach. Mimo to nie mogłem sobie odmówić zaprezentowania tego zupełnie depresyjnego, jesiennego albumu.

Pojawiały się pogłoski o reaktywacji zespołu. To nigdy nie nastąpi. Marcus Bell - basista zmarł 9.12. 2014 roku po długiej walce z rakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz