2 listopada dotarła do nas smuta wieść o śmierci perkusisty Dereka (Del) Hooda. Zmarł 21 października na raka, miał 56 lat… Działał głównie w Londynie, a mieszkał (ostatnio) z rodziną w Bath. Pozostawił żonę Wendy (z domu Jeacock), którą poślubił w 1999 roku, oraz dzieci, Dylana i Cecily. A także fanów… Ci w mediach społecznościowych zamieścili krotką relację z pogrzebu: Grano na nim muzykę The Clash, The Beatles, piosenki Nicka Cave i Lianne La Havas. Ostatnim utworem był Race For The Prize The Flaming Lips
Del Hood grał i nagrywał z wieloma zespołami, w tym z All About Eve, The Auteurs, Baader Meinhof, Babybird, Balloon i Grand Drive. Ale nie tylko grał. Był artystą także w innej dziedzinie. Studiował druk i introligatorstwo na Uniwersytecie w Edynburgu, po czym najpierw przez jakiś czas pracował w bibliotece Uniwersytetu St Andrews a potem działał samodzielnie. Był jednym z wiodących brytyjskich introligatorów promujących własne wzornictwo, kreatywnie łączące tradycyjne techniki i nowoczesny design. Wykonując oprawy używał tak samo jak jego wielcy poprzednicy skóry i papieru, złocił brzegi stron książek szlachetnymi metalami, złotem, platyną i palladem. Jego prace były wystawiane w Victoria & Albert Museum, The House of Lords, The British Library i Grolier Club w Nowym Jorku, a dekorowane przez niego książki stały się częścią zbiorów publicznych i prywatnych na całym świecie.
Zespół pozostawił cztery albumy, z których najbardziej znany jest Martha's Harbour (1988). Założony w 1984 roku istniał do 2004 z przerwą w latach 1993-1999. Del Hood po raz pierwszy zagrał z AAE na koncercie Union Chapel w grudniu 2000 roku, a następnie podczas występów w 2001 i 2002 roku.
Czas leci naprzód… dlatego korzystając z okazji prześledźmy co też dzieje się z wspomnianymi muzykami.
Na początku zajmiemy się Julie Anne (Julianne) Regan (ur. 1962 r.), piosenkarką, autorką tekstów, gitarzystą, basistą i klawiszowcem. W czasach gdy śpiewała z AAE była uważana za jedną z bardziej utalentowanych wokalistek angielskiej sceny gotyckiej końca lat osiemdziesiątych.
Zanim jednak zaczęła się jej przygoda z All about Eve była basistką Gene Loves Jezebel, do których dołączyła w dość zaskakujących okolicznościach – po tym gdy jako studentka London College of Fashion i dziennikarka magazynu muzycznego ZigZag przeprowadziła z nimi wywiad. Ale dość szybko zrezygnowała z nich. W tym samym czasie zmieniała także pracę, bo ZigZag zbankrutował…
Regan muzykowała więc wówczas ze swoją dobrą znajomą, byłą perkusistką Xmal Deutschland, Manuelą Zwingmann, pracowała w księgarni na Charing Cross Road oraz zapoznała Andyego Cousina i Tima Bricheno, grających wtedy w Aemotii Crii. Zaczęli działać razem i stworzyli zespół początkowo nazwany The Swarm, ale gdy obejrzeli film, przemianowali się na All About Eve. Oprócz wymienionych muzyków grał wtedy z nimi James Richard Jackson. Tak było na samym początku. Krótko potem Zwigmann i Jackson opuścili zespół a i w kolejnych latach wielu muzyków przychodziło i odchodziło z grupy.
W 1993 roku tak samo zrobiła Regan. I związała się z kilkoma formacjami i muzykami: z Mice (1995-1997) złożoną jeszcze z Timem McTighe, byłym członkiem Levitation, z Christianem Hayesem (aka Bic) i ze sporadycznym udziałem podczas nagrań studyjnych Marka Price.
Potem występowała w duecie Jules et Jim (1999-2001), czyli wspólnym projekcie z Jean-Marc Ledermanem (z The Weathermen) który istnieje do dzisiaj. Poza tym śpiewała lub współpracowała z takimi artystami jak, Wayne Hussey (The Mission), Jah Wobble, Tim Bowness, Bernard Butler, Fairport Convention i David Gilmour.
Obecnie prowadzi zajęcia z Commercial Music i z pisania tekstów piosenek (ma tytuł magistra z tej dziedziny) na wydziale School of Music and Performing Arts na Bath Spa University (LINK). Podobno rozpoczęła też prace nad albumem solowym. W zeszłym roku udostępniła utwór Luxury of Reflection nagrany z Timem Bricheno i chyba nie jest to koniec ich współpracy (LINK).
W tym roku dla młodej grupy The Dadaist zmontowała wideoklip I otworzyła nowy projekt, który nazwała po porostu Julianne Regan Project.
Nie stroni także od dziennikarstwa. W trudnym czasie Pandemii zauważyła, że artyści w czasie kryzysu zmuszeni zostali do wykonywania innych prac niż koncertowanie. Opisała te doświadczenia w tym roku, w artykule zamieszczonym na jednym z webzinów (LINK). O sobie napisałam tam tak: na szczęście mam pracę, która jak dotąd okazała się dość odporna na Covid. Jestem wykładowcą uniwersyteckim, a zajęcia hybrydowe pozwoliły nam przetrwać ostatni rok akademicki. Pomiędzy ostatnim kontraktem płytowym a tymi zajęciami musiałam wykonać kilka wyczerpujących obowiązków, pracowałam w roli sprzątaczki, a następnie asystentki opieki zdrowotnej. Muszę przyznać, że niejednokrotnie, opróżniając do maceratora ze śluzu cuchnącą, tekturową miskę przy łóżku, myślałam o występach w Royal Albert Hall. Nie byłam szczególnie dobrym pracownikiem w HCA (placówkach opieki zdrowotnej) ani specjalnie wyjątkowym, ale to co tam robiłam nie było najłatwiejsze z tego, co w życiu robiłam.
Andrew „Andy” Cousin (ur. 1963 r.) to angielski basista i rzadziej gitarzysta z Huddersfield w Anglii. Jest znany przede wszystkim z bycia basistą All About Eve, ale grał także dla The Mission i jest członkiem założycielem The Lucy Nation, zespołu-duetu ze szwedzką piosenkarką Anną Nyström.
Od 2016 roku prowadzi audycję pod tytułem Andy Cousin w Deal Radio (LINK). W 2020 roku jego instrumentalny utwór z wokalizą Nancy Gorman pojawił się na kompilacji Unity Charity. Oprócz tego ma własną firmę zajmującą się produkcją i organizacją muzycznych przedsięwzięć (LINK) (LINK).
Najnowszym jego projektem jest współpraca z Rachel Dunn o wdzięcznej nazwie X-SUPERSTAR.
Bricheno poza tym uczy pisania piosenek: na Middlesex University Hendon, ICMP (Institute of Contemporary Music) i na Academy of Contemporary Music w Guildford. Jok w 2020 roku wydał nowy singiel…
Z tego wszystkiego wynika, że wszyscy tworzą. Każdy z byłych członków All About Eve działa. Podobnie jak i my.
Czytajcie nas - codziennie nowy wpis, tego nie znajdziecie w mainstreamie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz