czwartek, 12 lipca 2018

Postpunkowo, chłodnofalowo, Belgrado(wo) - hiszpański zespól z polską wokalistką


Bez Wyjścia

Bez wyjścia

Zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Moja głowa eksploduje
Nie umiem przeciwstawić się mijającemu czasowi
On mnie zabije wieczorem
Nie mogę dłużej wytrzymać
Nie umiem przeciwstawić się
On mnie zabije wieczorem

Czas czas czas

Dlaczego nie jesteśmy posłuszni
Nie podążamy za wskazówkami
Pozwólmy po prostu
Żeby czas nas dziś wieczorem zahipnotyzował

Nie umiem dłużej czekać
Nie umiem przeciwstawić się
Nie umiem czekać

Przeciwstawić się mijającemu czasowi
Przemijaniu
Przemijaniu

Nie umiem czekać
Przeciwstawić się
Mijającemu czasowi
 

W mojej dłoni

Cały czas teraz i na zawsze
Teraz, teraz i na zawsze

Jest w mojej dłoni
W dłoni
Niekończąca się wojna między układem i chaosem
Kolejna bitwa, kolejne zamieszanie
To wszystko w mojej głowie
W głowie
To w mojej głowie
W mojej głowie

Cały czas teraz i na zawsze
Teraz, teraz i na zawsze
To wszystko w mojej głowie
 

Bez odpowiedzi

Powiedz mi powiedz, daj mi odpowiedź
Powiedz mi powiedz, daj mi odpowiedź
Powiedz mi powiedz, daj mi odpowiedź
Głośniej, głośniej, mów do mnie głośniej
 

Tamte czasy

Dziwne przerażające dźwięki tutaj i wkoło
Nadeszła właśnie noc i rozpadamy się
Nadeszła właśnie noc i rozpadamy się
Rozpadamy się

Pamiętaj tamte czasy
Staraj się pamiętać nieustraszoną i beztroską przeszłość
Tamte czasy
Nie chcę ich pamiętać

Noc noc
Nadeszła i giniemy
Rozpadamy się
 

Martwe pokolenie

Zawsze kiedy cię tutaj widzę
Jesteś martwy, kurcze po prostu martwy
Martwy, martwy

Twoje puste oczy i wydrążone słowa
Martwe, wszystko martwe
Wszystko martwe, martwe

Skazana na zagładę generacja
Przeklęta generacja
Jest tutaj
Skazana na zagładę generacja

Przeklęta generacja

Twoje puste oczy i wydrążone słowa
Martwe, wszystko martwe
Wszystko martwe, martwe

Skazana na zagładę generacja
Przeklęta generacja
Jest tutaj

Gdzie jest moja generacja?

Jest tutaj
Przeklęta
 

Kłamstwa

Slogany bez znaczenia
Ukryte kłamstwa
Manipulacja
Chroniczne kłamstwa

Ten system to kłamstwo
Wszystkie systemy to kłamstwo
Muszą umrzeć

Na lewo, na prawo
Kłamstwo i kłamstwo
U góry i na dole
Tysiące kłamstw jedno po drugim
Chroniczne kłamstwa
Po prostu
Kłamstwa
 

Zapomnijmy

Zanurzmy nasze ciała!
zanurzmy nasze zmysły!
zanurzmy nasze ciała zanurzmy nasze zmysły
oddajmy się utopii na zawsze zapomnijmy

Na zawsze zapomnijmy
zapomnijmy, zapomnijmy

wirują nasze myśli wirują bardzo szybko!
nie możemy wytrzymać w rzeczywistości cieni
nie możemy wytrzymać na zawsze zapomnijmy

zanurzmy nasze ciała!
zanurzmy nasze zmysły!
oddajmy się utopii!
na zawsze zapomnijmy!

zapomnijmy, zapomnijmy...
 

Koszmar

Śniły mi się śniły mi
śniły martwe ciała
było bardzo wiele ich
same martwe ciała

Martwe ciała
martwe ciała, martwe ciała

śniły mi się śniły mi
śniły martwe ciała
ulicami sobie szły
same martwe ciała

Martwe ciała
ludzie martwi jak te ciała

śniły mi się śniły mi
śniły martwe ciała
ulicami szłam pośród nich
i wcale już nie spałam
nie, nie spałam
ludzie martwi jak martwe ciała
 

Wizje masakry

Idziemy naprzód
Idziemy naprzód
Idziemy naprzód
Idziemy naprzód
I widzimy znowu
I widzimy znowu
I widzimy znowu
I widzimy znowu
Idziemy naprzód
Patrzymy
Znowu widzimy
Obraz

Obraz, obraz
Widzimy wciąż ten sam obraz
Nic, nic nie pozostało
Znowu, znowu

Idziemy naprzód i widzimy
Ciągle naprzód i znowu widzimy
Obraz
Zniszczony znowu, zniszczony
Znowu zniszczenie
Znowu, znowu


ISOLATIONS: Zastrzegamy sobie prawa autorskie do tłumaczenia tekstów.


Belgrado - Belgrado 2011, Discos Enfermos, Realizacja: Belgrado. Tracklista: No Exit, Clockwise, In My Head, No Answer, Those Times, Dead Generation, Lies, Zapomnijmy, Koszmar, Visions Of Massacre

Ktoś mógłby pomyśleć, że w zalewie tandety i bylejakości z jaką mamy od dłuższego czasu do czynienia w muzyce mainstreamu, nikt już nie gra jak w czasach, kiedy 4AD było u szczytu świetności. Myślę o latach 80 - tych ubiegłego wieku, kiedy to na polską scenę niezależną powiał wiatr z wysp. Chłodna fala - ośmielam się  twierdzić, że to były najbardziej wartościowe artystycznie czasy w muzyce.


Ale wystarczy poszukać, żeby natknąć się na zespoły które ciągle grają tamtą muzykę. Muzykę zmuszającą do zadumy, jednocześnie posiadającą refren który można zanucić, oraz doskonałą warstwę gitarową i sekcję rytmiczną. Belgrado - bez wątpienia jeden z najciekawszych dziś zespołów cold wave z Hiszpanii, ale uwaga - z polską wokalistką. 

Dzisiaj płyta z początku działalności kiedy zespół podążał drogą wyznaczoną przez X-Mal Deutschland, wczesne Joy Division czy Opposition. Mieszanka zaiste piorunująca - ciekawy post punk - etap w poszukiwaniu własnego stylu, który dziś zespół już bez wątpienia posiada. Pół godziny chłodzącego prysznica elektryzujących brzmień, gdy za oknem lato. Zapraszamy.      

BONUS:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz